گزارش خبرنگار مهر، علی خدایی، محمد کشاورز، محمد طلوعی، محمدرضا فرزاد و پیمان هوشمندزاده، داوران جایزه ناداستان «پیرسوک» نتایج این رویداد را اعلام کردند.

 

در متن پایانی این جایزه ادبی آمده است: بر آن بودیم که جشن پایان جایزه ناداستان پیرسوک سال ۱۳۹۸ با سوژه «شهرمن کو؟» را شب یلدای پارسال برگزار کنیم اما چنان غم پس غم آمد که مجالی برای گرفتن جشن و شادمانی نبود. صبر کردیم شاید حال دوران بِه شود، اما نشد تا اسفند که بلای فرامرزی کرونا آمد و همه را در بهت و حیرت فرو برد. حالا که دیگر امیدی به برگزاری مراسم حضوری در روزهای نزدیک نیست نام برندگان را اعلام می‌کنیم. مبلغ جایزه به حساب آنها واریز می‌شود و تندیس در مراسم جایزه ناداستان دور بعدی تقدیم خواهد شد. برای برگزاری دور اول این مسابقه ترجیح دادیم از حمایت و پشتیبانی شرکت‌ها و نهادها استفاده نکنیم. در ضمن برنامه‌های مربوط به این دوره به زودی از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت در دسترس شما قرار خواهد گرفت. با سپاس از همراهی و همدلی داوران گرامی و دبیر اجرایی جایزه: آیدا بناکار، بیانیه داوران را در ادامه می‌خوانید:

در بیانیه داوران جایزه ناداستان پیرسوک همچنین آمده است: «ناداستان مفهوم تازه‌ای در فارسی نیست اما نام تازه‌ای است و این تازگی نام کسانی را وحشت‌زده می‌کند. سابقه ناداستان در فارسی مفصل است، از رسائل و اخوانیات تا شکاریه‌ها و خاطرات اما نامیدنش در یک قالب کلی محصول زمانه ما است. این جایزه و مسابقه، شاید بیشتر از هر چیزی پاسخ به این اضطراب نام نهادن بشر بر پدیده‌ها است، اینکه انسان دوست دارد با پدیده‌های جهان به اسم جدیدشان تخاطب کند حتا اگر مفاهیمی کهن باشند.

ما داوران این دوره جایزه‌ی ناداستان پیرسوک بیش و پیش از هرچیزی این اتفاق را میمون و مبارک می‌دانیم و به کسانی که برنده این اولین دور مسابقه شدند تبریک می‌گوئیم و امیدواریم که این چراغ در روزهایی تاریک چون امروز روشن بماند.»

بر اساس رأی هیئت داوران مسابقه ادبی ناداستان پیرسوک الهام تربت اصفهانی با اثری بنام «مهره‌های منچ درپراید» به عنوان نفر اول برنده تندیس و وجه نقد،

راضیه مهدی زاده با ناداستان «شهر من کو؟» برنده دوم موفق به کسب تندیس و  وجه نقد، اثری با نام «دم، بازدم و دوباره دم» نوشته فرهاد ریاضی تندیس و  وجه نقد و هدیه کازرونی با ناداستان «قصردشت» تندیس و ۳۰۰ هزار تومان وجه نقد در جایگاه سوم به طور مشترک دریافت می‌کنند.

کد خبر 4903200

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید